Maastricht UMC+ start proef met nieuwe patiëntenservice

Print
Maastricht UMC  start proef met nieuwe patiëntenservice

De patiëntenservice van het MUMC+ wordt nader bekeken. Afbeelding: Eigen foto

Gronsveld / Eckelrade / Noorbeek / Mheer / Ulvend / Sint Geertruid / Cadier en Keer / Mesch / Oost-Maarland / Withuis / Rijckholt / Bergenhuizen / Terlinden / Banholt / Bemelen / Margraten / Scheulder / Eijsden / Mariadorp / Meerssen / Ulestraten -

Maastricht UMC+ start maandag 18 november een pilot met een nieuwe vorm van patiëntenservice. Bij twee ingangen van het ziekenhuis komt een informatiekiosk. Op maandag, dinsdag en donderdag zullen er van 9 tot 12 uur en van 12.30 tot 15 uur servicemedewerkers bij de informatiepunten aanwezig zijn. De proef gaat drie maanden duren.

Bij twee ingangen van het ziekenhuis (bij de hoofdingang en in de Serrehal bij de gang naar de parkeergarage) komt een informatiekiosk te staan die bemenst wordt door een servicemedewerker. Patiënten en bezoekers kunnen met vragen terecht bij de servicemedewerker. Indien nodig vraagt de servicemedewerker aan een vrijwilliger om de patiënt of bezoeker te begeleiden naar de juiste locatie. De gestelde vragen en serviceverzoeken bij de informatiekiosken worden geregistreerd. Tevens wordt bijgehouden welke vragen er bij de Informatiebalie, Patiëntenvoorlichting, het Servicebureau, Patiëntenregistratie en de MijnMUMC+ balie worden gesteld. Deze nieuw ontwikkelde patiëntenservice is een samenwerking tussen Stafdienst Communicatie, Poli op Maat/Zorginnovatielab en Persoonsgerichte zorg.

De pilot wordt gestart omdat uit onderzoek blijkt dat patiënten en bezoekers bij binnenkomst een aanspreekpunt missen. Aangegeven wordt dat het erg lang duurt voordat men een medewerker van het MUMC+ ziet waaraan ze een vraag kunnen stellen. Het eerste aanspreekpunt vindt men vaak pas in het midden van de Serrehal. Meestal is dit de Informatiebalie, maar patiënten en bezoekers komen ook bij de overige eerdergenoemde locaties met vragen.