Den Haag

‘Tongzoen van een zeemeermin’ winnaar slechtste slogan van het jaar

Print
‘Tongzoen van een zeemeermin’ winnaar slechtste slogan van het jaar

Afbeelding: SLOGANVERKIEZING.NL

‘Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin’. Met deze slogan heeft de Arnhemse visbar Zilte Zeemeermin de dubieuze eretitel ‘slechtste slogan van het jaar’ gewonnen.

Ook twee Limburgse reclameboodschappen waren in de race, maar haalden het niet. De visbar kreeg een kwart van de stemmen en bleef uitkeringsverstrekker UWV voor, met ‘Werken met zinhoud’.

Andere kanshebbers waren ‘Je rijbewijs hale doe je bij die kale” van rijschool Rayactie uit Vlodrop, ‘Uit onze handen uw tanden’ van Steven de Vries Tandtechniek en ‘Shop en kom tot jeselfie’ van Groupon. Ook ‘Wij verkopen uw huis. Nogal fidus’ van de Maastrichtse Fidus Makelaardij moest zijn meerdere erkennen in de Arnhemse visbar.

Eerdere winnaars

Het was de achtste keer dat website slechteslogans.nl de verkiezing organiseerde. In totaal werden 7055 stemmen uitgebracht. Eerdere winnaars zijn onder meer ‘We doen wel vrouwen maar knippen ze niet’ (barbier), ‘Zit je haircut’ (kapper) en ‘Iedere paal gaat erin’ (heibedrijf).

Volgens de organisatie legt de verkiezing de deelnemende ondernemers geen windeieren qua publiciteit. De winnaars uit Arnhem, twee broers, zijn in elk geval zo blij met de ‘eretitel’ dat ze volgend jaar weer meedoen met een nieuwe slogan, zeggen ze tegen de NOS.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen