Kerstwondertje: jongen wordt misselijk wakker en redt huisgenoten van brand

Brandweerlieden konden de woning redden.

Brandweerlieden konden de woning redden. © AD/Egberts Media

Een geluk bij een ongeluk: Een slapende logé ontdekte deze kerst bij toeval brand in een Woerdens huis waar hij op de bank in slaap was gevallen. Daarmee voorkwam hij dat het vuur meer schade veroorzaakte.

Redactie

De logé werd midden in de nacht misselijk wakker op de tweezitter in een woning aan de Alpenstraat in Woerden. Hij rook direct onraad: in de keuken van het huis was er brand ontstaan in de airfryer, een soort frituurpan. Ondanks zijn misselijkheid wist de jongen wel snel te reageren en schakelde hij de hulpdiensten in.

Inmiddels was ook de brandmelder afgegaan waardoor de andere bewoners werden gewekt. Iedereen kon daarop veilig de woning verlaten. De politie was snel aanwezig, een agent stormde naar binnen om met een brandblusser de vlammen te doven.

De brandweer heeft ervoor gezorgd dat het vuur niet opnieuw kon oplaaien. Het apparaat stond al uren uit, maar vloog toch in brand. Hoe dat kon gebeuren, is niet duidelijk. De woning liep veel rookschade op in de woonkamer en keuken. De brandweer heeft het huis geventileerd, daarna mochten de bewoners weer naar binnen.

Meer lezen?

Nieuwe actie: Één jaar toegang tot alle Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Daarmee lees je dagelijks meer dan 100 nieuwe Plus-artikelen op onze site & app. Of kies voor een van onze andere abonnementen.

Ik word digitaal abonnee