Claudia de Breij en Linda de Mol trekken miljoenenpubliek, RTL levert fors in

Print
Claudia de Breij en Linda de Mol trekken miljoenenpubliek, RTL levert fors in

Afbeelding: ANP Kippa

Televisiekijkend Nederland heeft het jaar afgesloten met de oudejaarsconference van Claudia de Breij en de spelletjesshow van Linda de Mol. De programma’s van RTL 4 deden het beduidend slechter en komen niet in de kijkcijfertop voor, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

NPO 1 trok het meeste publiek met het Nationaal Aftelmoment (2,4 miljoen), De Breij (1,7 miljoen), DWDD oud en nieuw (1,4 miljoen) en de oudejaarsspecial van Mindf*ck (1 miljoen).

Om 21.55 uur stemden 1,3 liefhebbers af op Linda de Mol, die vorig jaar met Ik Hou van Holland van RTL naar SBS verhuisde. RTL 4 leverde vlak voor 2020 veel kijkers in. Keken er in 2018 1,4 miljoen mensen naar de oudejaarsconference van Guido Weijers, nu zaten er slechts 537.000 mensen voor de buis voor Martijn Koning. Zijn oudejaarsgrappen werden door veel kijkers niet gewaardeerd. Paul de Leeuw noteert met Paul Pakt Uit slechts 575.000 fans.

Lees ook: Hier en daar wat irritatie, maar vooral applaus voor Claudia de Breij

Ondanks dat Claudia de Breij het twee na best bekeken programma van de dinsdag was, zijn het er minder dan in voorgaande jaren. Youp van ‘t Hek trok twee jaar geleden 2,5 miljoen kijkers, Claudia schreef in 2016 een kijkcijferaantal van 2,1 miljoen op haar naam.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen