McDonald’s brengt kaars met ‘Quarter Pounder’-geur op de markt

Print
McDonald’s brengt kaars met ‘Quarter Pounder’-geur op de markt

McDonald’s lanceert een lijn geurkaarsen. Alle kaarsen zouden de exacte geur van een ‘Quarter Pounder’-hamburger geven. Een marketingstunt of een souvenir om mee naar huis te nemen?

Op de souvenirswebsite van McDonald’s, Golden Arches Unlimited, zijn de pakketten met zes geurkaarsen binnenkort te vinden. De geuren zijn: brood, ketchup, augurken, kaas, uien en gehakt. Dit zijn de ingrediënten van de Quarter Pounder.

Lees ook: Burger King adverteert met beschimmelde burger

De kaarsen hebben elk ongeveer 25 branduren en op de verpakking wordt geadviseerd de kaarsen samen te branden voor ‘maximale heerlijkheid’. De kaarsen worden uitgebracht om het 50-jarig bestaan van de hamburger te vieren.

McDonald’s brengt kaars met ‘Quarter Pounder’-geur op de markt

Het is niet de eerste keer dat een fastfoodketen een bijzonder product lanceert. Zo kondigde Kentucky Fried Chicken vorige week met een samenwerking met Crocs aan. In 2016 bracht KFC overigens ook al een geurkaars op de markt. Wellicht wil McDonald’s de concurrentie bijblijven met de nieuwe productielijn. De producten zijn (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen