Cyberaanval op website Thuisbezorgd: bestellingen komen niet aan

Print
Cyberaanval op website Thuisbezorgd: bestellingen komen niet aan

Afbeelding: ANP

Thuisbezorgd kampt woensdagavond met een DDos-aanval op de website, dat meldt het bedrijf via Twitter. Mensen klagen dat hun bestelling niet doorkomt bij het betreffende restaurant nadat ze hebben betaald. Thuisbezorgd kan niks doen, want ‘de systemen liggen eruit’.

Het bedrijf meldt zelf dat het door de aanval kan voorkomen dat de bevestiging dat een bestelling geplaatst is niet doorkomt of dat het helemaal niet lukt om eten te bestellen. ,,We werken met man en macht om het probleem te verhelpen.’’

Lees ook: Thuisbezorgd overspoeld door aanmeldingen nieuwe restaurants

Het is nog niet bekend wanneer de problemen zijn opgelost. Bij een DDos-aanval wordt heel veel digitale informatie naar een bepaald computernetwerk verstuurd. Zoveel, dat dat netwerk overbelast raakt.

Thuisbezorgd speelt momenteel een belangrijke rol voor restaurants in Nederland die in ieder geval tot 6 april zijn gesloten wegens de coronacrisis. Veel restaurants hebben een creatieve oplossing gevonden voor het mislopen van omzet. In samenwerking met Thuisbezorgd, Deliveroo en Uber Eats laten zij geheel verzorgde maaltijden bezorgen. Je kunt ze ook afhalen.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen