Actie Zondag met Lubach levert Rode Kruis al ruim 250.000 euro op

Print

Het programma Zondag met Lubach heeft sinds zondagavond 10.667 T-shirts verkocht en haalt daarmee ruim 250.000 euro op voor het Rode Kruis. Lubach zette de actie op naar aanleiding van een item over het marketingbedrijf Rumag. In het programma werd zondag kritiek geuit op het bedrijf dat zelf winst zou maken op een benefietactie en daarnaast plagiaat zou hebben gepleegd.

In plaats van een T-shirt met de tekst „Ik.geloof.in.jou.en.mij”, waarmee Rumag onder andere geld ophaalde voor het goede doel, maakte Lubach een shirt met „Ik,geloof,in,jou,en,mij”, om het bedrijf op de hak te nemen. Die ludieke actie pakt goed uit, want met meer dan tienduizend verkochte shirts ontvangt het Rode Kruis een bedrag van 160.000 euro. Daarnaast is er via Lubag.nl nog eens 92.000 euro aan losse donaties binnengekomen.

Lees ook: Lubach begint actie tegen ‘aan corona verdienend’ Rumag: ‘Triestste merk van de eeuw’

De presentator reageert verheugd op de gulle donaties: „Yes!” Rumag, bekend van de grappig bedoelde teksten met punten tussen elk woord, ontkende maandag het winst maken op de benefietactie en liet weten te zijn geschrokken van de beschuldigingen.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen