Appartementencomplex Arcen ontruimd na brand

Print
Appartementencomplex Arcen ontruimd na brand

Afbeelding: Luuk Timmermans

Arcen -

Een deel van een appartementencomplex in Arcen is vrijdagmiddag door de brandweer ontruimd nadat er brand was ontstaan in een meterkast in een van de woningen.

Vanwege een defecte gasleiding besloot de brandweer een deel van de bewoners te evacueren. Er vielen geen gewonden.

De brand brak rond 14:00 uur uit in het gebouw aan de Schans. De toegesnelde brandweer had het vuur snel onder controle, maar door de hevige brand bleek dat de gasaansluiting in de meterkast was beschadigd. Gasbedrijf Enexis heeft daarop de gastoevoer afgesloten, waarna het gevaar was geweken.

Rond 16.00 uur werd het sein brand meester gegeven en konden bewoners terug naar huis. Meerdere appartementen liepen rook- en waterschade op.

De oorzaak van de brand is niet bekend.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen