Unilever verkoopt meer hygiëneproducten en minder ijs

Print
Unilever verkoopt meer hygiëneproducten en minder ijs

Afbeelding: EPA

Schoonmaak- en levensmiddelenproducent Unilever heeft in het eerste kwartaal een verschuiving van de vraag naar zijn producten gemerkt door de coronapandemie. Zo werden er meer hygiëneproducten verkocht, maar kreeg met name de verkoop van producten als ijs een tik.

De kwartaalomzet van Unilever lag vrijwel gelijk aan die in dezelfde periode een jaar eerder op ongeveer 12,4 miljard euro. Groei zat er nog in de ontwikkelde markten, terwijl de opkomende markten juist krimp lieten zien. Unilever houdt de kosten scherp in de gaten, maar wil ook blijven investeren. Het bedrijf betaalt ook volgens plan een kwartaaldividend uit.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →