20 seconden

Beller hoeft bij de gemeente Venlo geen drie minuten meer te wachten

Print
Beller hoeft bij de gemeente Venlo geen drie minuten meer te wachten

Afbeelding: Getty Images

Venlo / Hout-Blerick / Boekend / Steyl / Lomm / Tegelen / Velden / Belfeld / Blerick / Arcen -

Mensen die de gemeente Venlo bellen, moeten gemiddeld twintig seconden wachten voor ze iemand aan de lijn krijgen. Een forse verbetering vergeleken met een jaar eerder, toen dat nog drie minuten duurde.

Dat rapporteert wethouder Ad Roest. Hij vindt het ongepast voor een dienstverlenende organisatie om mensen zo lang te laten wachten dat ze uit ergernis vaak ophangen. Dat gebeurde begin 2019 bij één op de vijf gesprekken. Dat aantal daalde naar 4 procent eind vorig jaar. Over heel 2019 kreeg de gemeente overigens 76.300 telefoontjes. Ze heeft fors geïnvesteerd, aldus Roest, om de bereikbaarheid te vergroten, maar ook om de telefoontjes goed af te handelen. Dat betekent dat de beller in contact komt met de juiste ambtenaar. Eind 2018 was in 35 procent van de gevallen sprake van een ‘geslaagde contactpoging’, een jaar later was dat aantal bijna verdubbeld.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen