Milieu

Albert Heijn stapt over op digitale koopzegels

Print
Albert Heijn stapt over op digitale koopzegels

Afbeelding: BSR Agency

Albert Heijn gaat vanaf volgende maand zijn koopzegels ook via zijn app aanbieden. De bestaande koopzegels verdwijnen eind dit jaar. Klanten die nog een incompleet zegelboekje hebben, kunnen dat voor die tijd vol maken, aldus de supermarkt. Albert Heijn introduceerde vorig jaar al digitale zegeltjes in de app, maar alleen voor spaaracties zoals die voor kristallen glazen.

Klanten kunnen zich in de AH-app aanmelden voor het spaarprogramma met koopzegels. Dan kopen ze automatisch een koopzegel ter waarde van 10 cent bij elke euro die zij besteden in de winkel of op ah.nl, als ze hun persoonlijke bonuskaart scannen. Bij een vol boekje met 490 zegels ter waarde van 49 euro, ontvangen klanten 52 euro.

Albert Heijn claimt dat digitaal sparen milieuvriendelijker is. Daarnaast neemt het besmettingsrisico met het coronavirus af. Zo hoeven medewerkers niet meer een papieren boekje van een klant aan te nemen. Albert Heijn stopte in maart tijdelijk met zijn spaaracties vanwege het extra contact tussen de klant en de kassamedewerker dat ermee gepaard ging.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Sluit je daarom ook aan en kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt. Juist in deze onzekere tijden.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen