Chatten met gemeente Venray succes, maar proef stopt

© Peter Schols

De proef van de gemeente Venray om inwoners op de gemeentelijke website te helpen door middel van een live chat is volgens de gemeente een succes. Omdat het om een pilot ging, verdwijnt de service per 1 augustus weer.

Kristel Schreurs

De afgelopen zes maanden werden 325 mensen online geholpen gemeentelijke zaken af te handelen. De gemeente noemt de pilot een succes omdat mensen de service beoordelen met een rapportcijfer 8 of hoger.

De bedoeling van de live chat is om mensen die niet genoeg digitale vaardigheden hebben, te helpen om wegwijs te worden op de website van de gemeente. Iedere werkdag van 9.00 uur tot 13.00 uur kan worden gechat met een medewerker van de gemeente die helpt met het beantwoorden van vragen.

De gemeente bekijkt nu of en wanneer de live chat structureel kan worden ingezet.

    Wil je alle Plus-artikelen lezen?

    Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen op onze site & app. Nieuws, achtergronden, analyses, reportages, interviews en columns. Word nu digitaal abonnee en kies voor een jaar lang korting of maandelijkse flexibiliteit.

    Kies digitaal