New York

Tandpasta- en zeepconcern Colgate-Palmolive profiteert licht van coronacrisis

Print
Tandpasta- en zeepconcern Colgate-Palmolive profiteert licht van coronacrisis

Kinderen krijgen een lesje tanden poetsen. Afbeelding: ANP

Maker van onder meer zeep, shampoo en tandpasta Colgate-Palmolive is het tweede kwartaal goed doorgekomen. Het Amerikaanse consumentengoederenconcern profiteerde ervan dat bepaalde verzorgingsproducten uit vrees voor infectie met het coronavirus gretig aftrek vonden.

Volgens topman Noel Wallace zorgde de coronacrisis wel voor veel uitdagingen. Sommige producten liepen juist minder goed. Verder waren er ongunstige wisselkoerseffecten. De totale opbrengsten kwamen uiteindelijk 1 procent hoger uit dan een jaar eerder op 3,9 miljard dollar. De winst liep op van 586 miljoen tot 635 miljoen dollar.

Colgate-Palmolive heeft nog geen nieuwe financiële prognoses voor het hele jaar naar buiten gebracht. Daarvoor is de situatie rond het coronavirus nog te onzeker, vindt het bedrijf. Wallace waarschuwde in mei nog dat de extra omzet door gehamster van consumenten voor de totale verkopen dit jaar waarschijnlijk geen effect heeft. Volgens hem zouden mensen die voorraden hebben aangelegd in de loop van het jaar weer minder zeep en andere producten kopen.

Mogen we even je aandacht.
Dit is een artikel van De Limburger dat gratis beschikbaar is voor iedereen. Dat geldt niet voor alle artikelen, want zogeheten Plus-artikelen zijn exclusief voor onze abonnees. Zonder abonnees kunnen wij namelijk geen Limburgs nieuws maken. Kies voor goede en betrouwbare regionale journalistiek in Limburg, met liefde en passie gemaakt.

Er is al een abonnement voor 7,50 per maand.

Bekijk abonnementen