Wereldwijde vraag naar speculoos helpt Lotus aan groei

Print
Wereldwijde vraag naar speculoos helpt Lotus aan groei

Afbeelding: Lotus

De Belgische koekjesmaker Lotus Bakeries heeft afgelopen halfjaar geprofiteerd van de wereldwijde vraag naar zijn beroemde speculooskoekjes, het Vlaamse woord voor speculaaskoekjes.

Die vinden ook in landen als de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk gretig aftrek. Lotus promootte niet alleen de koekjes, maar ook broodsmeersels en ijs op basis van de koekjes. De omzet van Lotus klom met 8,4 procent tot 323,3 miljoen euro. Daarvan hield het Belgische bedrijf onder de streep 38,2 miljoen euro over, tegen 36,2 miljoen een jaar eerder.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →