Wereldwijde vraag naar speculoos helpt Lotus aan groei

Print
Wereldwijde vraag naar speculoos helpt Lotus aan groei

Afbeelding: Lotus

De Belgische koekjesmaker Lotus Bakeries heeft afgelopen halfjaar geprofiteerd van de wereldwijde vraag naar zijn beroemde speculooskoekjes, het Vlaamse woord voor speculaaskoekjes.

Die vinden ook in landen als de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk gretig aftrek. Lotus promootte niet alleen de koekjes, maar ook broodsmeersels en ijs op basis van de koekjes. De omzet van Lotus klom met 8,4 procent tot 323,3 miljoen euro. Daarvan hield het Belgische bedrijf onder de streep 38,2 miljoen euro over, tegen 36,2 miljoen een jaar eerder.

Meer lezen?

Nieuwe actie: Één jaar toegang tot alle Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Daarmee lees je dagelijks meer dan 100 nieuwe Plus-artikelen op onze site & app. Of kies voor een van onze andere abonnementen.

Ik word digitaal abonnee