HelloFresh blijft goede zaken doen, het bedrijf verwacht de omzet te verdubbelen

Print
HelloFresh blijft goede zaken doen, het bedrijf verwacht de omzet te verdubbelen

Afbeelding: Roger Dohmen

Maaltijdboxenbezorger HelloFresh heeft de verwachtingen voor de resultaten voor de rest van het jaar verhoogd. Het bedrijf merkt op dat het aantal klanten in het derde kwartaal sneller groeit dan verwacht.

In de zomer verhoogde de Duitse onderneming ook al de verwachtingen door een hogere vraag. Het oplopende aantal coronagevallen draagt bij aan de groei van de omzet. Net als tijdens de eerste golf besmettingen van het coronavirus kiezen mensen ervoor om de maaltijdboxen te laten bezorgen en zelf niet naar de winkel te gaan.

Voor zijn omzet verwacht HelloFresh dat die dit jaar tussen de 95 en 105 procent hoger uitvalt dan een jaar eerder. In augustus ging het bedrijf nog uit van een omzetgroei van tussen de 75 en 95 procent, maar op dit moment is de groei al 81 procent. Ook de winstmarge groeit waarschijnlijk sneller dan het bedrijf eerder voorzag. Die marge voor het aangepaste bedrijfsresultaat (ebitda) komt volgens HelloFresh tussen de 11 en 13 procent uit, tegen tussen de 9 en 11 procent bij de eerdere prognose.

HelloFresh komt 3 november met nieuwe kwartaalcijfers naar buiten.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen voor nog geen 1,50 per week.

Bekijk de aanbieding →