Groothandel Sligro voelt tweede horecasluiting: omzet daalt met 9,5 procent

Print
Groothandel Sligro voelt tweede horecasluiting: omzet daalt met 9,5 procent

Na de tweede horecasluiting zijn consumenten weer welkom bij de Sligrogroothandels. Afbeelding: ANP

Groothandelsbedrijf Sligro houdt rekening met een nieuwe coronaklap, nu de horeca in Nederland voor de tweede keer dit jaar de deuren heeft moeten sluiten. Volgens het bedrijf zal dit de omzet in het slotkwartaal geen goed doen. Vanwege de coronacrisis waagt Sligro zich niet aan financiële voorspellingen.

Sligro zag zijn omzet in het derde kwartaal opnieuw dalen door corona. Wel was de afname minder groot dan in de eerste helft van dit jaar. Door het mooie zomerweer was er zelfs sprake van een sterk herstel. De kwartaalopbrengsten vielen met 547 miljoen euro 9,5 procent lager uit dan een jaar eerder.

Om de nieuwe klap als gevolg van de horecamaatregelen het hoofd te bieden blijft Sligro strak sturen op kosten. Het bedrijf doet beperkt maar gericht investeringen. Ook wordt „het huis verder op orde gebracht” om straks van het herstel te kunnen profiteren. Sligro rondt dit jaar naar verwachting een aantal strategische programma’s versneld af.

Onlangs werd de laatste voormalige Heineken-distributielocatie gesloten en ingepast in het bezorgservicenetwerk van Sligro. Ook de bezorginfrastructuur van het eerder overgenomen De Kweker werd ontmanteld, waarbij de klanten ondergebracht werden in de bestaande bezorgservicelocatie van Sligro in Amsterdam.

Je las zojuist een gratis artikel


Niet alle artikelen zijn gratis, want zogeheten Plus-artikelen zijn alleen te lezen door abonnees. Zonder abonnees kunnen we namelijk geen betrouwbare regionale journalistiek maken. Je leest al onze artikelen vanaf €4,50 per maand.

Bekijk de aanbieding →