Giel Beelen diep door het stof na missen eigen radioshow: ‘Veel te laat gaan slapen’

Print
Giel Beelen diep door het stof na missen eigen radioshow: ‘Veel te laat gaan slapen’

Giel Beelen. Afbeelding: Erik van ‘t Woud

Giel Beelen had zich door een kapotte telefoon woensdagochtend opnieuw verslapen voor zijn eigen radioshow op NPO Radio 2. Het nachtduo Rick van Velthuysen en Erik-Jan Rosendahl, dat normaal tot 04.00 uur ‘s nachts te horen is, moest hierdoor tot 06.00 uur blijven zitten. Giel laat in een reactie weten ‘heel erg te balen’, en gaat in een videostatement op sociale media door het stof.

‘Ik heb me vandaag vreselijk verslapen’, zegt Giel in de video. ‘Ik kan de techniek wel de schuld geven, wat feitelijk ook zo is, maar ik ben ook bij mezelf te rade gegaan’, aldus de radiojock. Opstaan voor het krieken van de dag valt voor Giel toch wat tegen. ‘Misschien heb ik dit tijdstip wat onderschat.’

Lees ook: Giel Beelen mist voor tweede keer in korte tijd eigen radioshow

De dj zegt tot laat in de avond bezig te zijn geweest met voorbereidingen op zijn show, door nog wat radio- en televisieprogramma’s mee te pakken. ‘Ik ben dus veel te laat gaan slapen. Ik vind het naar dat het beeld is ontstaan dat ik dit niet belangrijk zou vinden, maar iedereen die mij kent weet dat ik dit tijdstip juist wilde omdat ik het zo mooi vind.’ Het lijkt de dj verstandig een wekker te kopen.

Giel biedt de luisteraars en PowNed-dj’s Van Velthuysen en Rosendahl zijn excuses aan, nadat BNNVara dat eerder al had gedaan. Het duo heeft in een week tijd twee uitzendingen van hem moeten overnemen. De twee dj’s doen het programma van 02.00 tot 04.00 uur. Omdat Giel zich dus tot twee keer toe versliep, zag het duo zich genoodzaakt langer te blijven zitten. Uiteindelijk maakten Van Velthuysen en Rosendahl dus vier uur achter elkaar nachtradio. ‘Het gaat nooit meer gebeuren’, belooft Giel tot slot.

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Word nu abonnee en lees al onze Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Ruim 110.000 tevreden lezers gingen je al voor.

Bekijk de actie-abonnementen