Koning der inhakers slaat weer toe

Koning der inhakers slaat weer toe

Afbeelding: © Facebook Hema

De ‘halve Limburger’ en mediacreatieveling Martijn Konings oogst online veel succes met een komisch bericht voor zijn klant Hema.

Na de blunder van formateur Ollongren, die geheime documenten met delicate informatie vergat voor het oog van de camera te verbergen, ging het creatieve brein van Konings aan. Zijn klant Hema verkoopt mappen om documenten in op te bergen, dus Konings had de link snel gelegd. Hij maakte voor het warenhuis een Facebookbericht (zie foto) dat bij publicatie van dit artikel al meer dan 800 keer is gedeeld en al ruim 6.400 likes en 440 opmerkingen kreeg. “Dat is toch weer goed voor een paar honderdduizend views” zegt Konings, die door zijn klant inmiddels de ‘Koning der inhakers’ wordt genoemd. “Het is vraag en aanbod. De ene keer krijg de vraag vanuit de klant, de andere keer bedenk ik proactief dingen die goed kunnen passen bij de marketing en het gevoel van mijn klanten”.

Google
Nederlanders die enigszins regelmatig worden geconfronteerd met reclame, dus eigenlijk iedereen, heeft vast wel eens iets van Konings voorbij zien komen op social media of radio. Zijn klanten variëren van Foroxity Filmarena en Boels Rental tot Praxis en Kruidvat. Naast Nederlandse klandizie bedacht Konings ook campagnes voor internationale grootheden zoals Google, Samsung en het Wereld Natuur Fonds. Konings woonde bijna 15 jaar in Limburg en deed de Kunstacademie in Maastricht.

De inhoud van deze productie valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van De Limburger. Meer van WijLimburg