Chocolate Company (Kerkrade) breidt uit, maar waar blijven de Limburgse vestigingen?

Chocolate Company (Kerkrade) breidt uit, maar waar blijven de Limburgse vestigingen?

Afbeelding: © site Chocolate Company

Kerkrade / Eygelshoven -

Chocolate Company opent binnenkort een CHCO Café in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland. De Kerkraadse franchiseformule groeit, maar in Limburg is geen CHCO Café. Hoe kan dat?

Het concept van het Chocolate Company Café – kortweg CHCO Café – bestaat uit een winkel en café waar klanten ondergedompeld worden in chocolade. Beleving, daar draait het om. Met als ster de Hotchocspoon om chocolademelk mee te maken. Verkrijgbaar in meer dan 60 smaken. Met de opening in Leidschendam zijn er zo’n 20 CHCO Cafés: 1 in Duitsland, 1 in België, de andere in Nederland. De chocolade wordt gemaakt in de fabriek in Kerkrade.

Corona vertraagt
“Onze doelstelling is om ieder jaar 4 tot 6 vestigingen te openen”, vertelt Alexander De Ronde Bresser van Chocolate Company Retail. “Maar door corona is dat tempo vertraagd. Aan de ene kant zijn franchisers wat terughoudender om het avontuur met ons aan te gaan, aan de andere kant is het lastig om geschikte locaties te vinden. Horeca is een wezenlijk onderdeel van het concept. Maar een goede, betaalbare locatie met horecabestemming is lastig te vinden op dit moment. Soms lukt het om een ondernemer en locatie te matchen, zoals in Leidschendam.”

Limburg
Volgens De Ronde Bresser heeft corona op de pauzeknop gedrukt. “Als straks alles weer open is, komt er meer beweging, verwacht ik. Zowel bij het vastgoed als bij de franchisers.” Wellicht dat er dan ook CHCO Cafés in Limburg openen. Want die zijn er nu welgeteld nul. “We zaten in Maastricht, maar het hotel waarin we zaten, had de ruimte zelf nodig. Natuurlijk willen we graag een zaak in Maastricht en in andere Limburgse steden als Roermond en Venlo. In Venlo liepen gesprekken, maar de potentiële franchisers zagen er toch vanaf. We hopen snel weer in Limburg aanwezig te zijn.”

Buitenland
Want het doel van 4 tot 6 nieuwe vestigingen per jaar blijft onveranderd. “Over een paar jaar hopen we 40 tot 50 zaken in Nederland te hebben”, zegt De Ronde Bresser. “Ook in landen als België, Duitsland en Engeland zien we mogelijkheden. Daarvoor is een partner nodig die de lokale markt en consument goed kent. Er lopen ook gesprekken in het Midden-Oosten. Je ziet, de ambitie is groot, alleen vertraagt corona de realisatie ervan.”

De inhoud van deze productie valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van De Limburger. Meer van WijLimburg