Procter & Gamble verkoopt meer schoonmaakmiddelen door coronapandemie

Print
Procter & Gamble verkoopt meer schoonmaakmiddelen door coronapandemie

Afbeelding: Getty Images

Procter & Gamble (P&G), het Amerikaanse moederbedrijf van merken als Pampers, Ariel, Dreft, Braun en Gillette, heeft in het afgelopen kwartaal als gevolg van de coronacrisis meer schoonmaakmiddelen voor in en om het huis verkocht.

Vooral in Noord-Amerika en China gingen de zaken goed, aldus P&G.

De omzet steeg in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar op jaarbasis met 5 procent tot iets meer dan 18 miljard dollar. Er werd een nettowinst behaald van bijna 3,3 miljard dollar, een toename van 12 procent in vergelijking met een jaar eerder.

De divisie die zich bezighoudt met wasmiddelen, luchtreinigers en schoonmaakproducten zag de opbrengsten met 8 procent stijgen, ook geholpen door hogere verkoopprijzen. Bij de takken voor schoonheidsproducten, gezondheidszorg en persoonlijke verzorgingen namen de inkomsten eveneens toe.

P&G handhaaft zijn prognoses voor het gehele boekjaar. Daarbij wordt gerekend op een hogere omzet en winst.

Meer lezen?

Nieuwe actie: Één jaar toegang tot alle Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Daarmee lees je dagelijks meer dan 100 nieuwe Plus-artikelen op onze site & app. Of kies voor een van onze andere abonnementen.

Ik word digitaal abonnee