Recordkwartaal voor moederbedrijf DHL door sterk toegenomen bestedingen bij webwinkels

Print
Recordkwartaal voor moederbedrijf DHL door sterk toegenomen bestedingen bij webwinkels

Drukte in de distributiecentra van DHL. Afbeelding: ANP

Deutsche Post DHL Group heeft in het eerste kwartaal van dit jaar naar eigen zeggen een recordresultaat neergezet. Het Duitse postbedrijf, dat ook eigenaar is van pakketbezorger DHL, deed goede zaken door de sterk toegenomen bestedingen bij webwinkels waardoor er veel meer pakketjes werden bezorgd.

De omzet van Deutsche Post ging met ruim een vijfde omhoog ten opzichte van de eerste drie maanden van vorig jaar tot 18,9 miljard euro. De winst verviervoudigde zowat van 310 miljoen euro tot een kleine 1,2 miljard euro.

Volgens topman Frank Appel hoeft het daar niet bij te blijven. „Alle vijf onze divisies liggen op koers om verder te groeien en zijn optimaal gepositioneerd om van een verdere stijging in online shoppen te profiteren.”

Voor heel dit jaar werd Deutsche Post ook positiever. Het rekent nu op een brutowinst van 6,7 miljard euro, 1,1 miljard euro meer dan bij een eerdere prognose. Ook denkt het bedrijf 400 miljoen euro meer te gaan investeren.