Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Hoogleraar en jeugdpsychiater over onderwijs in coronatijd: ‘Niet alles was negatief, sommige kinderen gedijen prima bij thuisonderwijs’

Hoogleraar en jeugdpsychiater over onderwijs in coronatijd: ‘Niet alles was negatief, sommige kinderen gedijen prima bij thuisonderwijs’

Hoogleraar onderwijseconomie Trudie Schils (rechts) en jeugdpsychiater Rianne Klaassen in gesprek over impact van de pandemie op jongeren. Afbeelding: Rob Oostwegel

/ Maastricht / Itteren -

De scholen en de universiteiten gaan weer open. Wat hebben we geleerd van de coronapandemie en de lockdowns? Wat ging mis en wat ging goed? Een dubbelinterview met onderwijseconoom Trudie Schils en jeugdpsychiater Rianne Klaassen. „Het gaat heel vaak over onderwijsachterstanden. Maar er zijn ook genoeg leerlingen die wél doorgaan naar het volgende leerjaar.”