Landelijke storing bij Vodafone: klanten kunnen niet mobiel bellen en internetten

Print
Landelijke storing bij Vodafone: klanten kunnen niet mobiel bellen en internetten

Afbeelding: Loraine Bodewes

Vodafone kampt sinds dinsdagochtend met een landelijke storing waardoor klanten problemen ervaren met mobiel internet en telefoneren. Inmiddels is de storing deels verholpen.

Volgens de website allestoringen.nl begon het probleem omstreeks acht uur dinsdagochtend. Er kwamen duizenden klachten binnen.

Vodafone bevestigt op social media dat er sprake is van een storing. Daardoor is de mobiele verbinding ‘niet optimaal’. ‘We werken aan een oplossing en bieden onze excuses aan voor het ongemak’ laat de provider weten. Er zijn problemen met zowel het 4g als 5g-netwerk.

2G werk wel

Mobiel bellen en internetten via 2G werkt wel. Deze verbinding maakt de telefoon niet automatisch als de reguliere verbinding wegvalt, klanten moeten dit zelf handmatig op hun toestel aanpassen, aldus de woordvoerster.

Storing deels verholpen

Vodafone meldde rond het middaguur dat de storing gedeeltelijk is opgelost en dat het bedrijf eraan werkt „om het voor alle klanten op te lossen”. Voor een deel van de mensen is de mobiele verbinding nog „niet optimaal”.

Hollandsnieuwe

Ook Hollandsnieuwe, een dochtermerk van VodafoneZiggo, heeft last van de storing. „Het kan zijn dat je last hebt van een storing. We werken hard aan een oplossing. Je hoeft hiervoor geen contact op te nemen met onze klantenservice. Sorry voor het ongemak”, staat op de website van de provider.

Veel instanties niet bereikbaar

Als gevolg van de storing zijn meerdere instanties telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. De storing trof onder meer rechtbanken, gemeenten en GGD’en.

Toegang tot alle Plus-artikelen?

Word nu abonnee en lees al onze Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Ruim 110.000 tevreden lezers gingen je al voor.

Bekijk de actie-abonnementen