Bundeling uit Venray bouwt apps voor bedrijven voor ‘alles waar je anders de administratie voor zou bellen’

Print
Bundeling uit Venray bouwt apps voor bedrijven voor ‘alles waar je anders de administratie voor zou bellen’

Verschillende Limburgse bedrijven gebruiken een app van Bundeling.  Afbeelding: De Limburger

Venray -

Contact zoeken met de andere businessclubleden van je favoriete voetbalclub. Alle informatie over je bedrijf en je collega’s binnen handbereik. Het bedrijf Bundeling uit Venray ontwikkelt apps die dit mogelijk maken. Onlangs breidde dit platform uit naar Zuid-Amerika en Azië.

Dit verhaal begint in 2015 met een ongeluk op de parkeerplaats bij voetbalvereniging FC Den Bosch. Eric van den Brand, die toen een IT-bedrijf had, werd aangereden door een medebezoeker van de businesslounge. Nadat de schade was geregeld, raakten de twee in gesprek en zo ontstond het idee bij Van den Brand om een app te ontwikkelen voor alle leden van deze businessclub. Zo konden ze elkaar veel makkelijk vinden.

Inmiddels werkt Van den Brand als Head of Product Development bij Bundeling waar Bjorn Poels, bekend van het carnavalsduo Bjorn & Mieke, nu commercieel directeur is. Enthousiast vertelt Poels dat, op vier na, alle Nederlandse voetbalclubs in de eerste en eredivisie voor hun businessklanten inmiddels ook zo’n platform hebben. „Kijk, dit is de app van VVV, mijn cluppie. Het laatste nieuws staat erop en alles over de wedstrijden. In het smoelenboek kan ik zien wie er allemaal lid zijn, zo’n vierhonderd, en welke bedrijven ze hebben. Zo kan ik makkelijk met ze in contact komen. Ik zie welke sponsorpakketten er zijn en kan me meteen aanmelden voor allerlei activiteiten en diners. Kortom, alles wat relevant is voor mij. VVV bepaalt hoe dit platform eruit komt te zien en wat erop komt.”

Borussia

VVV en Roda JC behoorden in Limburg tot de eerste clubs met een eigen app. MVV sloot twee jaar geleden aan en Fortuna Sittard doet sinds dit seizoen mee. Ook Duitse en Belgische voetbalverenigingen als Borussia Dortmund, Hamburger SV, Fortuna Düsseldorf en Racing Genk en Anderlecht gebruiken de app. Net als grote sportclubs in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Amerika.

Een indrukwekkend lijstje, vindt ook Poels. Hij had het al snel in de gaten. „Alleen al via VVV maken vierhonderd zakenmensen kennis met ons product.” Niet zo gek dus dat er bij Bundeling aan de deur werd gerammeld: ‘kunnen jullie voor mijn bedrijf ook zo’n app ontwikkelen?’ „Jazeker”, lacht Poels.

Dus staat de teller inmiddels op meer dan zeshonderd. Bij Bundeling werken 25 mensen verdeeld over de vestigingen in Venray en Uden.

Heftruck

Voor bedrijven zijn weer andere toepassingen nodig. „Neem Seacon, een groot logistiek bedrijf uit Venlo. Daar werken medewerkers in de loods, op kantoor maar ook in de haven en op de vrachtwagen of de heftruck. Die mensen wil je allemaal betrokken houden bij je bedrijf en alle leuke en relevante informatie geven. En die is niet voor elke medewerker hetzelfde. De vrachtwagenchauffeur moet bijvoorbeeld heel makkelijk een schadeformulier kunnen downloaden en versturen, terwijl dat voor de man in de loods minder relevant is. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de medewerker op het platform alle informatie moet kunnen vinden waar hij anders de administratie voor zou bellen”, legt Poels uit.

Op de app van Bundeling staan alle medewerkers met hun functie, mailadres, telefoonnummer, het team waarin ze werken, hun hobby en een link naar hun LinkedIn-profiel. De loonstrook en het aantal vakantiedagen komt met een paar klikken tevoorschijn. Het laatste nieuws is er te vinden, net als de bedrijfshulpverleners en het logo in allerlei formaten.

Zangvereniging

Het laten ontwikkelen van zo’n platform kost eenmalig 1499 euro en daarnaast tussen de 1 en 5 euro per gebruiker per maand. De klant bepaalt wat erop komt, Bundeling geeft de trainingen.

Nieuwste ontwikkeling is een zelfservice-variant voor verenigingen. Poels: „Voor de plaatselijke zang- of schaakvereniging is een professionele app niet meteen nodig maar ze willen wel graag met hun leden communiceren. Via een eenvoudig format kunnen ze hun eigen platform ontwikkelen.”

De toekomst ziet er volgens Poels goed uit. Volgend jaar zijn er hopelijk duizend apps gebouwd en zijn ze actief in bijna alle landen. De nieuwe klanten komen uit Zuid-Amerika en Azië. Binnenkort verhuist het bedrijf naar een groter pand in Venray. Internationaal of niet, de naam Bundeling blijft gewoon Bundeling. Want Bjorn Poels vindt bundelen nu eenmaal een prachtig werkwoord. „En wat is er mooier dan dat mensen zeggen: ‘bundel jij ook al?’”

Exclusieve Black Friday Deal

Lees nu één jaar lang alle Plus-artikelen (meer dan 100 per dag) met 78% korting. Actie geldig t/m 29-11.

Profiteer nu