Directeur Marketing en Communicatie voor Zuyd Hogeschool

Print
Directeur Marketing en Communicatie voor Zuyd Hogeschool

Middels „Verbindend Leiderschap” ondersteun je een team welwillende collega’s zich door te ontwikkelen en te begeleiden in een transitie richting een professionele en klantgerichte dienst.

Zuyd Hogeschool is een ambitieuze hogeschool in het hart van Europa met drie kernactiviteiten: onderwijs voor studenten, onderzoek voor bedrijven en instellingen, en trainingen en opleidingen voor professionals.

Sinds jaar en dag staan diverse opleidingen van Zuyd Hogeschool in de top van de keuzegidsen. Dit komt onder andere door de persoonlijke aandacht voor studenten en de relatieve kleinschaligheid. Bovendien wordt er over de grenzen van vakgebieden heen intensief samengewerkt met bedrijven, (kennis)instellingen en overheden. Dit, omdat Zuyd Hogeschool ervan overtuigd is dat het in de 21e eeuw niet alleen om kennis gaat, maar ook om het vermogen die kennis in praktijk toe te passen.

Met 14.000 studenten, 50 bachelor-, master- en Associate Degree-opleidingen, 12 vestigingen in 3 steden, 28 lectoraten, gemiddeld 7.000 stages en 2.500 afstudeerprojecten per jaar, én met een voorgeschiedenis die ruim 100 jaar terug gaat, is Zuyd Hogeschool sterk verankerd in Limburg en de Euregio Maas-Rijn. Hiermee wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan de economische en maatschappelijke ontwikkelagenda van deze regio.

Voor de dienst Marketing en Communicatie zijn wij op zoek naar een: Directeur Marketing en Communicatie (0,8-1 fte) visie, marketing, communicatie, klantgericht, professionaliseren, impact Context: Als directeur van de dienst Marketing en Communicatie ben je verantwoordelijk voor de inrichting en het functioneren van de dienst, de samenwerking met andere diensten en de academies. De dienst bestaat uit de onderdelen: 1) Corporate Communicatie Extern, 2) Content en Functioneel Beheer, 3) Interne Communicatie en 4) Werving en Aansluiting. De directeur vormt samen met drie teamleiders het managementteam van de dienst. De totale bezetting bestaat uit 21 fte (28 medewerkers). Daarnaast zijn er binnen de academies medewerkers actief die marketing- en communicatiewerkzaamheden uitvoeren maar rapporteren aan de directeur van de betreffende academie. Naar de taken en processen die deze medewerkers verrichten wordt momenteel in een organisatie-breed project gekeken. Dit kan/zal nog verschuivingen veroorzaken waardoor de dienst mogelijk nog iets groter wordt. Je legt verantwoording af aan het College van Bestuur van Zuyd.

Kernbegrippen die bij deze functie horen zijn: inhoudsdeskundig, visie ontwikkelen en realiseren, professionaliseren, vraag-gevoelig, verbindend, ondernemend en passie voor de student en het onderwijs.

Inhoud van de functie:
1. Leiding geven aan de dienst vanuit een heldere visie op de rol en positie van Marketing en Communicatie en uitstippelen van een duidelijke koers van de dienst die aansluit bij de behoeften van de interne en externe stakeholders/klanten;
2. Op dusdanige wijze kwantitatief en kwalitatief inrichten en organiseren van de dienst dat de strategische doelen van de hogeschool worden gerealiseerd;
3. Leiding geven aan de doorontwikkeling van de dienst, zowel centraal als decentraal, inclusief het verduidelijken van de dienstverlening richting andere diensten en academies, het stellen van kaders en het formuleren van groeidoelstellingen in termen van klanttevredenheid en KPI’s;
4. Ondersteunen van de teamleiders en medewerkers van de dienst bij de verdere ontwikkeling van hun inhoudelijke expertise, persoonlijke groei en het verder professionaliseren van de dienstverlening;
5. Strategisch en planmatig (laten) ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen zodat doelstellingen op het gebied van 1) Corporate Branding, 2) Zichtbaarheid van Zuyd Hogeschool, 3) Studentenwerving en 4) Samenwerking met bedrijfsleven worden gerealiseerd;
6. Innovatief de mogelijkheden van nieuwe technologie oppakken ten behoeven van het gebruik van de externe website en het interne intranet. Verder intensiveren van en aansluiten bij (internationale) netwerken die van belang zijn voor de academies en Zuyd Hogeschool.

Wie zoeken we?
Allereerst een enthousiaste inhoudsdeskundige die ook op het gebied van Marketing en Communicatie zijn sporen heeft verdiend. Je bent een ervaren leidinggevende met het vermogen een afdeling met welwillende collega’s door te ontwikkelen en mee te nemen in een transitie richting een professionele en klantgerichte dienst. Middels verbindend leiderschap ben je gericht op het continu verbinden van verticaal en horizontaal leiderschap, met als doel het laten toenemen van zelforganisatie in teams. Je bent in staat om de visie op de rol en positie van de dienst M&C te (laten) ontwikkelen en de koers uit te stippelen om in- en externe strategische doelen te bereiken en resultaten te boeken. Om de gevraagde verandering te realiseren ben je een communicatief sterk, stel je duidelijk kaders stel en weet je door van buiten naar binnen te redeneren de dienstverlening te laten aansluiten bij de klantvraag, zowel in –als extern.

Functie-eisen:
• Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau;
• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend;
• Jouw loopbaan wordt gekenmerkt door dienstverbanden die aansluiten bij de ambities die Zuyd HS heeft ten aanzien van marketing en communicatie;
• Met souplesse kun jij bewegen in regionale, landelijke en internationale netwerken die in het belang zijn van de academies en Zuyd Hogeschool.

Geboden wordt:
Een heel mooie uitdaging binnen een organisatie die volop in beweging is richting een succesvolle toekomst. Zuyd Hogeschool biedt een structurele functie voor 0,8 - 1,0 fte. In beginsel wordt gestart met een jaarcontract met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd. Het salaris bedraagt max. € 7.485,00 bruto per maand (schaal 15) bij een fulltime aanstelling. Bij interne kandidaten met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd wordt deze overeenkomst gerespecteerd. Verder is er volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en ligt er een prima pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Een ontwikkelassessment ná de benoemingsprocedure maakt onderdeel uit van de procedure.

Interesse?
Limbourg & Partners verzorgt voor Zuyd Hogeschool de Werving & Selectie. Voor meer informatie over de positie en de procedure kun je contact opnemen met Jacco Kempen, Managing Director (06-2063 4950) of met Marnix Postma, Managing Consultant (06-3322 5618). Wil je direct reageren dan zien we jouw CV met begeleidend schrijven graag voor vrijdag 26 november tegemoet. Gesprekken met de selectiecommissie van Zuyd Hogeschool starten vanaf week 49.

https://www.limbourg.eu/nl/vacatures/visie-marketing-communicatie-klantgericht-professionaliseren-impact/

Opleidingsniveau: WO
Uren per week: 33 - 40 uur
Extra diensten