Transformatie in Valkenburg: Haselderhof wordt TASH Rooftop bar

 © Haselderhof

Valkenburg -

Natascha Huisman kan niet stilzitten. Lastig als je in een lockdown terechtkomt en je met je man (Tim Vreuls) een bedrijf runt dat licht en geluid verhuurt voor zakelijke evenementen (U-Rent).

Redactie WijLimburg, Lieke Rijkx

Door creatief denken en ‘gewoon doen’ kwam het koppel de coronatijd door. Natascha belandde in de horeca. Eerst bij een vriendin in de zaak, later als uitbater van Haselderhof in Valkenburg. Het interieur kreeg al een make-over en binnenkort verandert ook de naam.

„We pikten nog net de carnaval van 2020 mee en toen was het klaar. Onze core business lag stil en daar was het zwarte gat. Tim is super handig, dus die kon veel dingen maken. Hij ging onder andere vloeren leggen, mensen helpen met verhuizen en interieurs op maat maken. Samen bezorgden we pakketten en brachten we brood rond. We zijn ook een keer een grote partij skeelers gaan afleveren. ‘Wat kan wel?’, vroegen we ons steeds af.”

Voor Natascha was af en toe een bezorgklus niet genoeg. „Ik verveelde me. Alles in huis was opgeruimd, de tuin was zomerklaar, stond ik ineens te strijken buiten in de zon. Nou, dat is echt mijn ding niet.”

Horeca als nieuwe liefde

Ilona van der Meijden, een vriendin van Natascha, opende op 1 juni 2020 Brasserie Lodge in Vaals. „Ik vond het dapper dat ze op dat moment startte en ik gun haar de wereld. Dus bood ik aan om haar te helpen met de inrichting volgens de anderhalvemetermaatregel. Al snel nam ik een groot deel van de operationele werkzaamheden over inclusief het organiseren van activiteiten, want daar had ze nog niet voldoende personeel voor.” Tot december 2021 werkte Natascha er „met passie en plezier”. In de lockdown die volgde was er geen geld meer om haar in te huren. „Maar zoals dat gaat, toen kwam Haselderhof op mijn pad.”

Natascha en eigenaar Leon Fuchs kenden elkaar al uit de evenementenwereld. Leon zou voor de activiteiten zorgen, zijn zoon voor de horeca. Maar door gezondheidsproblemen van de zoon kwam dat niet van de grond. Hij zette de zaak ter overname in de etalage. „Ik heb er één nachtje over geslapen. Toen dacht ik: ‘Het is nu of nooit.’ Ik zag direct een dagzaak voor me, met volop ruimte voor evenementen. Bij evenementen ligt mijn hart, maar sinds mijn tijd bij de Lodge ben ik ook verliefd op de horeca.”

Gebouw had liefde nodig

„Vrienden investeerden in mij, ze hadden alle vertrouwen, daar ben ik heel dankbaar voor. Zo heb ik dus de overname gedeeltelijk gefinancierd.” Natascha vond het interieur wat oubollig, maar budget om alles nieuw te kopen was er niet. „Maar ook al had ik dat budget wel. Zelf maken is toch veel leuker?”

Samen met Tim zaagde ze tafelbladen, timmerde ze rekken voor de vele planten en maakte ze houten standaards voor de menukaarten. „Dat maakte een enorm verschil. Tim moedigde me aan om het in één keer goed te doen, omdat ik me dan veel meer op mijn plek zou voelen. Dus bestelde ik ook nog nieuwe stoelen. Er moest liefde in het gebouw, dat ontbrak gewoon. De activiteiten die we gaan organiseren in en rondom het gebouw én het fenomenale uitzicht over Valkenburg doen de rest. Het motto van Tim en mij is simpel: Kijken naar de kansen die er liggen en niet naar de beperkingen. En overal iets positiefs uit halen.”

Haselderhof heeft binnen plek voor feesten tot 250 mensen en buiten is er nog eens zo veel plek. „En altijd premiumplekken tijdens de Amstel Gold Race.”

Rooftop bar

De naam Haselderhof past niet meer bij de frisse wind die door het gebouw waait. Op 22 april lanceert Natascha daarom een nieuw logo, een nieuwe website én een nieuwe naam: TASH Rooftop bar.

Lees ook: ‘In maart was de agenda binnen 48 uur leeg’

Wil je alle Plus-artikelen lezen?

Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen op onze site & app. Nieuws, achtergronden, analyses, reportages, interviews en columns. Word nu digitaal abonnee en kies voor een jaar lang korting of maandelijkse flexibiliteit.

Kies digitaal