Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees van De Limburger. Verder lezen?

Lego is jarig en volwassenen vieren feest: hoe gen X en millennials de blokjesfabrikant hebben gered van de ondergang

Lego is jarig en volwassenen vieren feest: hoe gen X en millennials de blokjesfabrikant hebben gered van de ondergang

Lego bestaat dit jaar negentig jaar en produceert meer dan ooit sets voor volwassenen. Zoals de woonkamer van Jerry Seinfeld (foto), van de populaire show Seinfeld.  Afbeelding: Jeroen Kuit

Lego bestaat dit jaar negentig jaar. Was het Deense familiebedrijf twintig jaar geleden op een haar na failliet, nu is Lego opnieuw de grootste speelgoedfabrikant ter wereld. Die heropleving is voor een belangrijk deel te danken aan de volwassen fan. Vooral gen X en millennials herbeleven hun jeugd met sets uit films als ‘Harry Potter’, ‘Star Wars’ en ‘Back to the Future’.