Bedrijven kunnen hun producten laten shinen bij nieuwe Maastrichtse start-up

Print
Bedrijven kunnen hun producten laten shinen bij nieuwe Maastrichtse start-up

Eric Titulaer.  Afbeelding: Booming Expo

Maastricht -

In de voormalige Sphinxfabriek in Maastricht heeft start-up Booming Expo de deuren geopend. Bedrijven kunnen hier prototypes of producten aan klanten laten zien. Of beter: ze kunnen klanten onderdompelen in een merkbeleving. Uniek in Nederland en ver daarbuiten, aldus oprichter Eric Titulaer.

Als je in de wereld van merkbeleving en marketing stapt, vliegen de Engelstalige termen je al snel om de oren. Zo ook bij Booming Expo. In dit customized experience center krijgen klanten een full-branded experience, onder meer dankzij een creative display wall van tien vierkante meter met het allerbeste 4K UHD beeld en een high performance audiosysteem.

Toeters en bellen

„Bedrijven huren onze ruimte om hun klanten een unieke beleving van hun merk en product te geven”, legt Titulaer in het Nederlands uit. „We hebben verschillende zones, zoals een ontvangstruimte, presentatieruimte, een audiovisuele ruimte en kantoortjes waar gasten zich even kunnen terugtrekken om te bellen of te werken. Afhankelijk van de wensen kunnen we zones verkleinen, vergroten of samenvoegen. Alles is voorzien van moderne toeters en bellen op het gebied van beeld en geluid. Klanten gaan zo volledig op in het merk en krijgen een onvergetelijke ervaring.”

Peperduur

Titulaer weet waarover hij praat, hij zit al 25 jaar in het vak van merkpresentaties op beurzen en in zalen. „Je huurt dan ergens een zaaltje, brengt er een vrachtwagen vol spullen naartoe en bouwt voor een paar uurtjes een hightechshow op om klanten te overtuigen. Een peperdure aangelegenheid. Ik liep dan ook al langer met het idee rond om een exporuimte op een vaste locatie te beginnen.” Corona gaf het definitieve zetje, zegt Titulaer. „De beurzen verdwenen, maar de behoefte aan presentaties bleef. Voordeel bij ons is dat klanten dedicated voor jou komen; je hebt je eigen experience center om te shinen.”

Maastricht

Titulaer mikt vooralsnog op producenten van medische apparatuur en producten, ook vanwege zijn eigen ervaring daarmee. Vandaar ook de keuze voor Maastricht. „Dankzij de Brightlands Maastricht Health Campus gebeurt hier veel op medisch gebied. Bovendien heeft Maastricht veel te bieden, in de omgeving is veel te doen. Bedrijven kunnen klanten na afloop van een experience bijvoorbeeld meenemen naar een koffiebeleving hiertegenover. Zodat ze met een geweldig gevoel naar huis gaan.”

Düsseldorf

Potentiële klanten van Booming Expo reageren positief op het initiatief, zegt Titulaer. „We zijn de eerste in Nederland die dit doen. Ook in Duitsland bestaat dit niet. We zijn van plan om op termijn ook in Düsseldorf te openen.” Want ook daar zijn bedrijven ervoor in om via een full-branded experience hun brand and business te boomen, verwacht Titulaer.

Meer lezen?

Nieuwe actie: Één jaar toegang tot alle Plus-artikelen voor slechts 1,04 per week. Daarmee lees je dagelijks meer dan 100 nieuwe Plus-artikelen op onze site & app. Of kies voor een van onze andere abonnementen.

Ik word digitaal abonnee