HelloFresh vindt nieuwe klanten die ook meer maaltijden bestellen

Omzet HelloFresh stijgt met ruim een kwart tot bijna twee miljard euro. © Hollandse Hoogte / ANP

Berlijn -

Maaltijdboxbedrijf HelloFresh heeft in het tweede kwartaal opnieuw meer klanten aan zich gebonden.

ANP

Dat deed de onderneming ondanks dat er veel gereisd wordt en de inflatie het leven duurder maakt, twee redenen waarom klanten hun abonnement op maaltijdboxen al dan niet tijdelijk stopzetten. Maar niet alleen wist HelloFresh er klanten bij te krijgen, ook de bestedingen per klant gingen omhoog. De boxen die het bedrijf aan huis levert, bevatten alle ingrediënten voor een maaltijd die klanten zelf kunnen klaarmaken.

8 miljoen klanten

Wereldwijd zijn er inmiddels acht miljoen mensen die de boxen bestellen bij de van oorsprong Duitse onderneming. Qua actieve gebruikers betekende dat een toename van 4,1 procent. Ook het aantal bestellingen lag 4,1 procent hoger dan een jaar eerder. Het aantal maaltijden dat de onderneming bezorgde, lag op bijna 270 miljoen, ruim zes procent meer dan een jaar eerder. Ook de gemiddelde waarde per maaltijd nam toe.

Lees ook: Maaltijdbezorger Deliveroo wil eind dit jaar weg uit Nederland

Omzet kwart hoger

Dat alles leidde ertoe dat HelloFresh een omzet behaalde van net geen twee miljard euro, ruim een kwart meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Meer dan de helft daarvan kwam uit de Verenigde Staten, waar HelloFresh profiteerde van de sterke dollar. Naast de omzet stegen ook de kosten voor de onderneming. De aangepaste bedrijfswinst bedroeg 145,9 miljoen euro, tegen 157,8 miljoen euro in het tweede kwartaal vorig jaar.

Wil je alle Plus-artikelen lezen?

Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen op onze site & app. Nieuws, achtergronden, analyses, reportages, interviews en columns. Word nu digitaal abonnee en kies voor een jaar lang korting of maandelijkse flexibiliteit.

Kies digitaal