Barbecue in huis in Weert zorgt voor gevaarlijke concentratie koolmonoxide: kind voor controle naar ziekenhuis

© WeertdeGekste

Weert -

De hulpdiensten zijn zaterdagavond rond zeven uur uitgerukt vanwege een verhoogde aanwezigheid van het gevaarlijke koolmonoxide in een woning aan de Amalia van Solmsstraat in Weert. De oorzaak bleek een barbecue in huis te zijn.

Redactie

De brandweer heeft metingen verricht. Een kind is voor verdere controle overgebracht naar het ziekenhuis. Nadat de woning was geventileerd, konden de andere gezinsleden weer naar binnen. Dat meldt WeertdeGekste.

Koolmonoxide, ook bekend als CO, staat bekend als ‘sluipmoordenaar‘. Je ziet of ruikt het niet, maar wanneer je het inademt kan dit ernstige lichamelijke gevolgen hebben. Er wordt daarom ook geadviseerd om een CO-melder op te hangen in de woning.

Wil je alle Plus-artikelen lezen?

Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen op onze site & app. Nieuws, achtergronden, analyses, reportages, interviews en columns. Word nu digitaal abonnee en kies voor een jaar lang korting of maandelijkse flexibiliteit.

Kies digitaal