Microsoft urenlang deels plat: problemen met Teams, Outlook en Xbox

De urenlange storing waar veel gebruikers van Microsoft woensdag last van hadden, en die ook gevolgen had voor onder meer de systemen van de Rabobank, lijkt voorbij.

Redactie

Volgens DownDetector begon de storing zo rond acht uur vanochtend Nederlandse tijd en had die onder andere invloed op Teams, Outlook, Xbox Live en cloudplatform Azure. Volgens Microsoft was er sprake van een ‘netwerkprobleem’. Aan het begin van de middag waren volgens het Amerikaanse bedrijf de meeste gebruikers weer in de lucht.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

De storing was niet algemeen, sommige gebruikers konden nog gewoon bij hun mail en videobellen.

Storing Rabo

Rabobank meldde woensdagochtend ook een storing bij zijn app. Klanten kunnen daardoor mogelijk niet inloggen of geen betalingen verrichten. Ook melden klanten op Twitter dat betalingen van hun rekening via Tikkie of met een creditcard van Rabobank niet werken.

Volgens een woordvoerder van de bank hangen de problemen samen met de grote storing bij diensten van Microsoft. Ook gebruikers van de clouddiensten van het Amerikaanse techbedrijf ondervinden problemen.

Rabobank werkt volgens de zegsman hard aan het oplossen van de problemen voor zijn klanten. Het is mogelijk dat de bank daarbij deels afhankelijk is van een oplossing van de storing bij Microsoft.

Lees ook: Microsoft schrapt 10.000 banen vanwege terughoudende consument

Wil je alle Plus-artikelen lezen?

Dagelijks publiceren we meer dan 100 Plus-artikelen op onze site & app. Nieuws, achtergronden, analyses, reportages, interviews en columns. Word nu digitaal abonnee en kies voor een jaar lang korting of maandelijkse flexibiliteit.

Kies digitaal