Twee nieuwe chocoladezaken in Sittard en Geleen: ‘Dit is een boost voor beide centra’
Marcel (L) en Miranda van Duuren helpen een klant in hun kersverse chocoladewinkel in Geleen. — © Annemiek Mommers
In een maand tijd heeft chocoladezaak Rousseau nieuwe locaties in zowel het centrum van Sittard als dat van Geleen geopend. In beide gevallen gaat het om een verhuizing vanuit eerdere locaties, die te klein waren geworden.
In Geleen heeft Rousseau net een winkel op de Markt geopend. De afgelopen vier jaar zat de winkel op de Passage, maar die locatie is nu te klein geworden. „We hadden alleen al te weinig opslagruimte voor alles wat we verkopen”, vertelt Marcel van Duuren, die deze franchisezaak samen met zijn vrouw Miranda runt. „Toen we zagen dat het pand op de Markt vrijkwam, grepen we meteen onze kans. Het is anderhalf keer zo groot als wat we hadden, ligt een stuk centraler en veel meer in de loop ten opzichte van onze oude plek.”
Renovatie
De laatste vier maanden heeft het koppel het pand intensief verbouwd. Eerst lag hier bloemenzaak Hendriks, daarna kwamen er appartementen in. Nu moest het weer terug naar een winkelpand. „Onder meer de verlichting, het plafond, een keuken en magazijn is nieuw”, zegt Van Duuren.
Ook in Sittard heeft Rousseau kunnen uitbreiden. Begin februari opende op de Limbrichterstraat een nieuwe zaak. „Net als in Geleen waren we ook in Sittard toe aan een grotere locatie”, aldus eigenaar Guido Rousseau. „Dit is een boost voor beide centra. Voorheen zaten we in ’t Versstroatje aan de Molenbeekstraat in Sittard, in een winkel van zo’n 45 vierkante meter. Omdat ons aantal klanten blijft toenemen, zijn we nu naar een driedubbel zo groot en veel meer zichtbaar pand kunnen gaan. Hier gaan we binnenkort ook experimenteren met het houden van onder meer workshops en kinderfeestjes.”
Lees ook: ‘Willy Wonka van Sittard’ begon imperium in kelder, eerste winkeltje in de bijkeuken
Thuis
Rousseau verklaart de uitbreidingen in Sittard en Geleen door de huidige prijsstijgingen. „Doordat mensen meer geld kwijt zijn aan onder meer energie en boodschappen, zien we dat mensen het thuis gezelliger willen maken met producten die minder duur zijn dan een avondje uit eten. Ook blijft er altijd behoefte aan het geven van leuke cadeaus.”