Vandaag opent de grootste HANOS van Nederland
Van links naar rechts: Kim Hollands, Daniëlle Jongenburger en Twan Janssen.
Maastricht heeft vandaag de primeur. De grootste vestiging van de horeca-groothandel HANOS gaat officieel open. In deze nieuwe vestiging van meer dan 40.000 vierkante meter biedt familiebedrijf HANOS een werelds assortiment voor de horecaprofessional. Er gaan meer dan 300 mensen aan de slag bij deze nieuwe vestiging .
HANOS focust niet alleen op de regio Maastricht en Limburg, maar de focus ligt ook op Wallonië en Duitsland. HANOS Maastricht wordt een bolwerk van inspiratie, beleving, specialisme en een uniek assortiment met meer dan 100.000 food en non-food artikelen voor de horecaprofessional. Dit uit zich onder andere in een culinair theater én Studio Senses. Studio Senses is hét experience center voor professionele sfeer- en smaakbeleving. Hier draait alles om kijken, ruiken, voelen, luisteren, proeven en beleven. De vaste experience professionals in Studio Senses zijn Kaja Interieurs en Van Gestel Grootkeukentechniek. Samen met partner Daily Fresh Food zijn wij in staat een ruim assortiment hoge kwalitatieve convenience producten aan te bieden.
HANOS Maastricht zal straks werk bieden aan zo’n 300 mensen uit de regio. Naast het reguliere aannamebeleid geeft HANOS plek aan mensen uit de regio die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben óf mensen die dreigen hierin te raken omdat zij het werk wat zij nu doen niet meer aankunnen.
Daarnaast integreert HANOS Maastricht een opleidingscentrum waarin de eigen medewerkers verder kunnen worden opgeleid en groeien. Deze ruimte wordt ook gebruikt om scholieren van de omliggende mbo- en hbo-scholen (gerelateerd aan food & horeca) colleges te geven. Denk hierbij aan bijvoorbeeld warenkennis, ondernemen en koken.
Kim Hollands is vestigingsdirecteur van HANOS Maastricht. “HANOS Maastricht is dé vestiging waar wij een unieke beleving willen neerzetten. De klant van nu wil inspiratie opdoen en vindt service, beleving en duurzaamheid redenen om betrokken te blijven bij een leverancier. Dit is ook de reden waarom ik heb gekozen om deze uitdaging bij HANOS aan te gaan. Het bedrijf is al sterk gericht op service en kwaliteit en dit willen we met onze nieuwe vestiging in Maastricht verder gaan uitbreiden met nog meer beleving en inspiratie. Met een gigantisch assortiment, meer convenience en niet te vergeten topspecialisten met passie voor hun vak, focussen we op de aandacht van onze klant.”
Daniëlle Jongenburger is de commercieel manager voor de HANOS vestiging Maastricht. Hierin is zij verantwoordelijk voor onder andere het commerciële beleid. Daniëlle deed voor deze rol bij HANOS ervaring op in de regio bij onder andere Novotel in Maastricht, ibis budget Stein Maastricht en het DoubleTree by Hilton in Sittard. “Door HANOS Maastricht uit te laten groeien tot het culinaire hart van Zuid-Limburg en de verbinding met onze klanten aan te gaan wat betreft duurzaamheid, inspiratie en innovatie maken wij hét verschil voor de foodprofessional. Wij zijn van toegevoegde waarde met ons uitgebreide en vernieuwende food en non-food assortiment, onze culinaire adviserende rol met vernieuwende blik op ondernemen én hebben de beste specialisten op het gebied van F&B en gastvrijheid. Onze speerpunten zijn: excellente klantfocus én het leveren van kwaliteit. Met als doel: dé speler in de wereld van gastronomie voor de foodprofessional.”
Twan Janssen is de culinair adviseur van HANOS Maastricht. De gastronomische regio rondom Maastricht is hem meer dan bekend. Zo deed hij ervaring op bij het Kruisherenhotel, Château Neercanne, Kasteel TerWorm, restaurant Beluga en Flavourz by Servais in Maastricht. “Mijn doel als culinair adviseur bij HANOS Maastricht is om chefs te blijven voeden met nieuwe producttoepassingen en trends. Mijn ervaring bij de voorgenoemde restaurants én de inspiratie die ik heb opgedaan tijdens culinaire reizen kan ik in deze rol perfect inzetten. Met het creëren en delen van verrassende recepten, het onder de aandacht brengen van ons brede assortiment en het uitleggen van technieken wil ik het horeca-ambacht uit blijven dragen. Uiteraard altijd met het doel om onze klanten te helpen. Ik kijk met veel vertrouwen en plezier uit naar de ontmoetingen en samenwerkingen met onze (potentiële) klanten in en rondom Maastricht.”
In 1975 opende de allereerste HANOS groothandel zijn deuren. Sinds deze opening is HANOS uitgegroeid tot een totaalgroothandelsorganisatie met 31 vestigingen over Nederland en België.