Hoe twee Maastrichtse studenten koning van de deals werden

Het begon op een Maastrichtse studentenkamer in 2011 met een idee. Bart Oosterholt en Rens van den Berg bedachten een lokale variant van online kortingsdeals. Dat werd Social Deal. Na de overname van een concurrent afgelopen week is het bedrijf verder gegroeid als marktleider in Nederland, met elke 3 seconden een verkochte deal.

Redactie Ondernemen in Limburg

Een grote landelijke speler met kortingsacties was er destijds al, Groupon, maar Bart en Rens wilden een lokale kortingssite. In de beginjaren verkocht het tweetal nog zelf de deals door vooral horecazaken in Maastricht te bezoeken. Het succes zorgde als snel voor uitbreiding naar andere Limburgse steden en Brabant. Daarna volgden andere provincies. Deze week werd bekend dat het bedrijf concurrent De Leukste Deal overneemt. Dat bedrijf gaat per direct verder onder de naam Social Deal. Met de overname vergroot Social Deal de klantenkring in met name het noorden van ons land.

“Iedere dag genieten staat centraal in de beleving bij Social Deal”, vertelt eigenaar Rens van den Berg. “Ook voor degenen die op de kleintjes moeten letten.” Door de inflatie is het steeds moeilijker om budget vrij te maken voor leuke dingen als uit eten gaan of een dagje dierentuin. Scherpe deals zijn daarom erg in trek volgens het bedrijf. Door het overgenomen aanbod wordt het voor prijsbewuste consumenten in de regio Groningen, Friesland en Drenthe gemakkelijker om deals te scoren.

Bij Social Deal werken inmiddels bijna 300 mensen. Het hoofdkantoor verhuisde van een studentenkamer in Maastricht, naar een groot kantoor in Den Bosch. Social Deal heeft 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland.